بیانیه بسیج دانشجویی در خصوص مسائل پیرامونی انتخاب واحد (هفته گذشته)

❗چند سالی است در جهت تسهیل امور و عدم نیاز به مراجعه حضوری دانشجویان، بسیاری از امور آموزشی دانشگاه از طریق #سیستم_گلستان انجام می گیرد. لکن #عدم_دقت_نظر مسئولین مربوطه و بی کفایتی های متعدد ایشان سبب شده است که نه تنها نیاز مراجعه حضوری به دفاتر آموزش دانشکده ها از بین نرود،بلکه بعد از مراجعات متعدد و #زحمات_کارمندان_بخش_آموزش_دانشکده_ها، حاصل امر نیز با احساس بی عدالتی همراه گردد. از دانشگاه بزرگ و مهمی در سطح دانشگاه شهید بهشتی، این اندازه از #ناتوانی در مدیریت سیستم آموزشی قابل پذیرش نمی باشد. در این چند سال چندین بار سیستم گلستان دچار نقص های متعدد و اساسی شده است و حتی مشکلات جزئی به یک #مسئله_آزار_دهنده قدیمی تبدیل شده است تا حدی که از نظر دانشجویان دانشگاه، این سیستم تنها اسم گلستان را بر خود نهاده است و ویرانه ای بیش نیست.
البته نباید از نظر دور داشت که آنچه بیان شد به هیچ عنوان به معنی نقصِ اساسیِ مربوط به خودِ سیستمِ گلستان نمی باشد. بلکه تنها بیانگر بی کفایتی مسئولین معاونت آموزش دانشگاه است. باید دقت کرد که انتقاد دانشجویان به سیستم گلستان به هیچ عنوان نباید به توجیهی برای مسئولین دانشگاه تبدیل گردد تا اقدام به سفارش ساخت یک سیستم آموزشی مجزا نمایند و پول بیت المال را به هدر بدهند. (همانند آنچه در موارد مشابه رخ داده است.) نمی خواهیم بدبین باشیم ولی #نگرانیم که برخی از اختلالات سیستم گلستان، چیزی جز یک بازی نمایشی توسط برخی سوءاستفاده گران، برای توجیه هزینه های گزاف در آتیه نباشد؛ که اگر چنین شود حتما با #برخورد_شدید دانشجویان دانشگاه مواجه خواهد شد.
#بسیج_دانشجویی_دانشگاه به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی بر خود واجب می داند که این خواست بحق تمام بدنه دانشجویی دانشگاه را به گوش مسئولین محترم رسانده و از ایشان درخواست نماید تا با دلسوزی همیشگی خود در جهت حل این مشکلات و جلوگیری از تکرار آن ها در ترم ها آتی، گام های جدی و عملی بردارند.
در پایان از آن دسته از معاونین و کارمندان آموزش دانشکده ها که در این چند روز با تلاش و سعه صدر خود، بخشی از مشکلات پیشامد کرده را برطرف نمودند، نهایت سپاسگزاری را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *