چهارمین فراخوان حمایت از رساله‌های دکتری

?صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (بنیاد ملی علم ایران) طبق دستورالعمل حمایت از رساله دکتری و در راستای تحقق اهداف صندوق در امر پژوهش و حمایت از محققان جوان، از طرح های پژوهشی آنان در پوشش رساله دکتری پشتیبانی مالی به عمل می‌آورد. دانشجویان به منظور بهره‌مندی از این حمایت‌ها باید در سامانه صندوق ثبت نام به عمل آورند.

? بر اساس ماده سوم دستورالعمل حمایت از رساله دکتری مبلغ حمایت برای هر رساله تا سقف 300 میلیون ریال است و در صورتی که چشم انداز نتیجه کار تحقیقاتی به توسعه فناوری کمک کرده و منجر به تولید محصول شود قابل افزایش نیز خواهد بود.

? مهلت ثبت نام از تاریخ 97/06/15 لغایت 97/08/15 می‌باشد.

? شرایط بهره‌مندی از تسهیلات مذکور به شرح زیر است:

  1. دانشجو دکتری به صورت تمام وقت در یکی از دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل بوده و آزمون جامع را با موفقیت گذرانده باشد.
  2. موضوع طرح پژوهشی قبل از تصویب در قالب فرم های پژوهشی صندوق ارائه گردد.
  3. از تاریخ دفاع از موضوع رساله دکتری تا تاریخ ثبت نام در سامانه بیش از 1 سال نگذشته باشد.
  4. از آغاز دوره تحصیل در مقطع دکترا تا زمان ثبت نام نباید بیش از 2/5 سال تحصیلی گذشته باشد.
  5. مدت انجام طرح رساله چهار نیمسال می باشد و با تصویب صندوق تا یک نیم سال و نیم قابل تمدید خواهد بود.
  6. موضوع رساله باید مرتبط با اولویت های پژوهشی و فناوری و یا در مرزهای دانش اعلام شده از سوی صندوق باشد.
  7. بورسیه یا شاغل در دستگاههای دولتی یا بخش خصوصی نباشد.
  8. پروپوزال رساله قبلا بصورت طرح پژوهشی از سوی استاد راهنما و مشاور برای صندوق و یا سایر مراکز حمایت کننده ارسال نشده باشد.

تذکر 1: طرح می بایست به نام استاد راهنما در سامانه ثبت شود. (دقت شود به طرح هایی که از طریق پروفایل استاد ارسال نشود ترتیب اثر داده نخواهد شد)

تذکر 2: قبل از ارسال تقاضا از طریق پروفایل استاد راهنما، دانشجو موظف است که پروفایلی به نام خود در سامانه ایجاد نماید.

4 دیدگاه در “چهارمین فراخوان حمایت از رساله‌های دکتری”

  1. با سلام
    اینجانب دانشجوی ترم هفتم دکتری هستم و همه بندهای مذکور شامل حال من می شود الا بند 4 که از زمان آغاز تحصیل در دوره دکتری تا زمان ثبت نام بیش از 2/5 سال گذشته است، در واقع 3 سال گذشته است ولی از زمان دفاع از موضوع رساله دکتری شش ماه گذشته است. حال من با این شرایط می توانم در این فراخوان شرکت نمایم؟
    با تشکر

    1. طبق بند چهارم از ماده چهارم دستورالعمل از زمان آغاز تحصیل در دوره دکتری تا زمان ثبت نام نباید بیش از ۲/۵ سال گذشته باشد. در فراخوان منتشر شده از سوی صندوق نیز اعلام شده است که دانشجویان ورودی مهر ماه سال 1394 به بعد می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند؛ بنابراین به احتمال زیاد درخواست شما مورد پذیرش واقع نشود. با وجود این توصیه می‌شود مراتب را از طرق ارتباطی صندوق پیگیر شوید. در این خصوص بر روی این لینک کلیک کنید.

    1. سلام
      بهره‌مندی از حمایت‌های مذکور منوط به تصویب پروپوزال است. تصویب پروپوزال نیز در دانشگاه‌ها منوط به آزمون جامع شده است. آزمون جامع نیز پس از گذراندن تمام واحدهای درسی ممکن است. با توجه به مراتب فوق در این مرحله امکان بهره‌مندی شما وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *