فراخوان مسابقات شبیه‌سازی دیوان بین المللی دادگستری (حقوق فضا)

?‍⚖️موسسه مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران، پژوهشگاه هوا فضا و دانشگاه شهید بهشتی با حمایت سازمان فضایی ایران مسابقه شبیه‌سازی دیوان بین المللی دادگستری در حوزه حقوق فضا را برگزار می‌کند. به طور خلاصه این مسابقه با ویژگی‌های زیر قابل توصیف است:

? سؤال مسابقه حول محور پرونده‌ای فرضی است که توسط موسسه بین المللی حقوق فضا (IISL) منتشر می‌شود.

? در این مسابقات تیم های دو و سه نفره از دانشجویان به رقابت با یکدیگر می پردازند.

⚖️ در این مسابقه دادگاه شبیه سازی دیوان بین المللی دادگستری با حضور سه قاضی تشکیل می‌شود و ارائه کنندگان شفاهی (موتر های) هر تیم در مدت زمان مقرر طبق قواعد برگزاری مسابقات به دفاع از پرونده خود می پردازند.

?پس از پایان این مسابقات رتبه بندی تیم ها بر مبنای نمره لوایح کتبی و ارائه شفاهی انجام می گردد؛ برترین تیم شرکت کننده که دارای سهمیه شرکت در دور منطقه ای آسیا و اقیانوسیه این مسابقات باشد، از حمایت سازمان فضایی ایران جهت حضور در آن مسابقات بهره مند خواهد شد.

??‍? به منظور ارتقای سطح مسابقات دوره های آموزشی و کلاس هایی با موضوعات مبانی فنی و حقوقی فضایی در ارتباط با موضوعات مطروح در پرونده سال 2019، مبانی لایحه نویسی و فن ارائه شفاهی (موت کردن) برای تیم های شرکت کننده که در این مسابقات ثبت نام به عمل آورده اند برگزار می گردد. همچنین اردوی علمی دو روزه در دو حوزه فنی و حقوقی فضایی برای ثبت نام کنندگان تدارک دیده شده که برنامه این اردو در اطلاعیه ای برای تیم ها ارسال می‌گردد.

? شرکت در مسابقه و کارگاه‌های آموزشی آن رایگان است.

? آخرین مهلت ثبت نام 16 آذر ماه 1397 است.

®️ ثبت نام از طریق ارسال یک ایمیل با این مندرجات به آدرس moot_court@isa.ir صورت خواهد پذیرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *