ورود به اتاق دانشجویان برای تخلیه وسایل

جناب آقای محمدباقر الفت
معاون محترم اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه

با سلام و احترام به استحضار می‌رساند در شرایطی که کرونا مجدداً در کشور اوج گرفته است و تصمیم اکثر دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه شهید بهشتی بر این است که تمام امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار گردد، مسئولان امور خوابگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی بدون اطلاع قبلی، طی فراخوانی اعلام کرده‌اند که دانشجویان غیربومی، برای تخلیه خوابگاه‌های خود به تهران مراجعه کنند. طی تماس تلفنی برخی دانشجویان با مسئولان خوابگاه، مسئولان مربوطه گفته‌اند در فرض عدم مراجعت دانشجویان، رأساً وسائل را جمع‌آوری خواهند کرد و در صورت کم شدن وسایل نیز ضامن نخواهند بود.
اولاً این تصمیم باعث سفرهای غیرضروری از شهرستان‌های کشور به تهران خواهد شد و مسئولیت ابتلای دانشجویان به کرونا به عهده مسئولان مربوطه است.
ثانیاً طبق نص صریح ماده (1) قانون روابط موجر و مستاجر مصوب 1376، اجاره کلیه اماکن اعم از خوابگاه‌های دانشجویی و ساختمان‌های دولتی و نظایر آن تابع قانون مدنی و مقررات مندرج در قانون مذکور است؛ بنابراین دانشجو با پرداخت اجاره بها در هر نیم سال، مصداق مستاجر به شمار می‌آید و ورود غیرمجاز مسئولان خوابگاه به اتاق دانشجویان مصداق جرم ورود به عنف است که در ماده 691 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) مصوب 1375 جرم انگاری گردیده است.
ثالثاً تصمیم مذکور، این احتمال را به دنبال دارد که فرد یا افرادی با سؤنیت اقدام به دخل و تصرف در اموال دانشجویان بنمایند و کلیه افرادی که در اجرای این تصمیم مشارکت داشته باشند، حسب مورد در مظان اتهام مباشرت یا معاونت در جرم قرار خواهند داشت.

با عنایت موارد معنونه فوق، از آن مقام محترم، تقاضای رسیدگی به مسئله مذکور و اقدام لازم در خصوص پیشگیری از وقوع جرایم مذکور را داریم.

?از قدیمیا?

 


? شما نیز می‌توانید دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید. طبیعتاً هیأت تحریریه نظرات کاربران با سلایق مختلف را منتشر کرده و هیچ مسئولیت و جانبداری در خصوص نظرات کاربران ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *