نقض حریم خصوصی دانشجویان در سایت دانشکده

متأسفانه چند روزی است اطلاع پیدا کردیم که بر روی تمامی رایانه‌های موجود در سایت دانشکده برنامه‌ای با عنوان NetSupport School نصب شده است. (نرم افزار مذکور در کنترل پنل بخش برنامه ها قابل رؤیت است) به نقل از سایت معتبر p30download به چند ویژگی این برنامه اشاره میکنم:
«[برنامه] NetSupport School نرم افزاری برای مدیریت و اداره کردن کلاس های آموزشی تحت رایانه است. … ارسال صفحه نمایش مربی برای دانش آموزان و کنترل از راه دور دانش آموزان توسط مربی دو قابلیت مهم برنامه است. … مربی می تواند در هر زمان بدون دخالت دانش آموز به تبادل فایل با کامپیوتر وی اقدام کند. این برنامه امکان عکس برداری و فیلم برداری از کامپیوتر دانش آموزان را در اختیار مربی قرار می دهد. …»
همان طور که از توضیحات بالا معلوم است نرم افزار مذکور قابلیت تصویر برداری از صفحه نمایش دانشجویان و حتی رؤیت و تبادل محتویات فلش‌هایی که دانشجویان به رایانه‌های سایت متصل می‌کنند را دارد. نصب این نرم افزار به طور پنهانی بر روی رایانه‌های سایتِ دانشکده، مصداق بارز نقض حریم خصوصی دانشجویان است که طبق ماده 582 قانون تعزیرات مصوب 1375، ماده 730 قانون تعزیرات مصوب 1388 و علی الخصوص طبق ماده 683 قانون آیین دادرسی کیفری و تبصره آن به قید مجازات ممنوع است.
از مسئولان محترم دانشکده تقاضا داریم در این خصوص، بررسی‌های لازم را انجام دهند و عند اللزوم با متخلفان برخورد کنند.
?مدعی العموم?

کلیه مطالبی که انتهای آن ها ? ? وجود دارد، توسط مخاطبین کانال نوشته و به ادمین ارسال شده است.
شما نیز می توانید دیدگاه های خود را در خصوص موضوعات مختلف دانشکده با ما در میان بگذارید.
طبیعتا کانال نظرات کاربرانی که نظر متفاوتی داشته باشند را نیز منتشر کرده و هیچ مسئولیت و جانبداری در خصوص نظرات کاربران ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *