گزارش نشست ابعاد حقوقی نانوتکنولوژی

✔️نشست ابعاد حقوقی نانوتکنولوژی دیروز در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با استقبال خوب علاقه مندان برگزار شد،
در این نشست جناب آقای دکتر عبدالهی که مدیریت این نشست رو نیز بر عهده داشتند نشست را با معرفی سخنرانان و خیر مقدم به میهمانان آغاز نمودند.
✔️ابتدا جناب آقای دکتر نادر نیک کام فارغ التحصیل فوق دکترای شیمی/نانومواد و عضو موسسه تکنولوژی سوئد به معرفی ابعاد فنی نانوتکنولوژی و جایگاه این فناوری در ایران پرداختند‌،
✔️سپس جناب آقای دکتر یوسف قاسمی دکترای حقوق فناوری های نوین از دانشگاه سوربن و مشاور حقوقی ستاد نانو، رویکردهای تجاری سازی فناوری نانو، استراتژی قراردادی، نحوه مذاکره در قراردادهای تجاری نانو و ثبت اختراع و تعهد به محرمانگی در قراردادهای نانو را بحث نمودند.
✔️بعد از ایشان جناب آقای دکتر صادق ضیایی بیگدلی عضو هئیت علمی گروه حقوق تجارت بین الملل در مورد صادرات نانو بعنوان حلقه مفقود در سیاست تجاری ج.ا. ایران صحبت کردند. ایشان به جایگاه جهانی ایران در صادرات نانو، مدیریت و توسعه بازار محصولات نانو و متنوع سازی سبد صادراتی ایران بعنوان چالش سیاست تجاری ایران بحث نمودند.
✔️در ادامه جناب آقای شهریار کاظمی آذر دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی و‌ پژوهشگر حوزه نانوتکنولوژی موضوع خویش در مورد استانداردها و ضمانت های حقوقی نانوتکنولوژی را با چالش میان حقوق و فناوری شروع کرده، به توصیف استانداردها و قوانین داخلی و بین المللی موجود پرداخته و لزوم تدوین قانون خاص در حوزه نانوتکنولوژی را بررسی نمودند،
✔️سپس جناب آقای دکتر عبدالهی مدیر گروه حقوق انرژی و محیط زیست ضمن توضیحی در مورد مقیاس نانو، در مورد آثار نانوتکنولوژی بر محیط زیست بویژه اثرات این فناوری بر آب و خاک بحث نمودند، جناب آقای دکتر عبدالهی در ادامه در مورد موافقان و مخالفان تدوین قانون خاص در حوزه نانو بحث نموده و ضمن اشاره به سابقه فناوری زیستی در ایران، در مورد مواد شیمیایی و حمل و نقل نانومواد و آثار زیست محیطی آن بحث نمودند.
بعد از ایراد سخنان ایشان، جلسه با پرسش و پاسخ حاضران پایان یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *