چگونه از آخرین پست‌های سایت با خبر شوم؟

وب سایت دادآوا به منظور جذب مخاطبان در نظر دارد با تمهیداتی که اندیشیده است به مخاطبان خود تضمین بدهد که آخرین اخبار مربوط به دانشکده حقوق بهشتی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آگاهی ایشان می‌رساند. در این راستا تیم فنی وب سایت دو روش برای آگاهی دادن به مخاطبان پیش‌بینی کرده است که در ادامه به آن اشاره خواهد شد. شایان ذکر است که استفاده تؤامان از هر دو روش نیز امکان پذیر است.

1) استفاده از آر اس اس یا هم نشری سراسر ساده

راه نخست آنکه از امکانات RSS سایت استفاده شود. توضیح بیش‌تر آنکه وب سایت دادآوا به طور خودکار تمامی مطالب را در قالب RSS ارائه می‌کند. آراس‌اس یا بنا به قولی هم‌نشری سراسر ساده یک فایل متنی بسیار ساده است که محتویات اخیر سایت را با ذکر ارجاع در خود دارد؛ بدین لحاظ مخاطبان سایت می‌توانند با اشتراک (Subscribe) در آن، بی آنکه لازم باشد مدام به این سایت مراجعه کنند، از آخرین عناوین مندرج در سایت با خبر شوند و در صورت تمایل شرح آن را مطالعه کنند. بسیاری از مرورگرها (مانند Firefox) به طور خودکار از این قالب پشتیبانی می‌کنند؛ اما برخی مرورگرها مانند Google Chrome به طور خودکار از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کنند و برای بهره‌مندی از مزایای RSS می‌بایست افزونه مخصوصی بر روی مرورگر نصب شود. (از سایت رسمی گوگل نصب کنید.)

به منظور اشتراک در خبرنامه (RSS) دادآوا کافی است مطابق تصویر زیر ابتدا بر روی آیکون مربوطه در نوار جانبی سایت کلیک کرده و دکمه Subscribe Now را بزنید، به تصویر توجه کنید:

1- در مرورگر Firefox یا مرورگر Chrome که افزونه RSS بر روی آن نصب شده است، در گام اول از منوی جنبی سایت بر روی نشان RSS کلیک کنید.

2- پس از ورود به صفحه زیر دکمه Subscribe Now را انتخاب کنید:

3- در مرورگر بر روی آیکون RSS دادآوا کلیک کنید و در هر کجا هستید از آخرین عناوین مندرج در سایت کسب اطلاع کنید. با کلیک بر روی هر کدام از عناوین می‌توانید شرح آن را در دادآوا مطالعه کنید.

2) استفاده از فناوری اعلان یا پوش نوتیفیکیشن

فناوری پوش گونه جدیدی از راه‌های ارتباطی مبتنی بر اینترنت است که در آن ارسال پیغام از سوی فرستنده و با اراده وی صورت می‌گیرد، بر خلاف سایر شیوه‌ها که خود مخاطب می‌بایست بدواً درخواست دریافت اطلاعات را ارسال می‌کرد و متعاقب آن سرور با ارائه اطلاعات بدان پاسخ بگوید. با استفاده این فناوری، پوش نوتیفیکیشن یا اعلان ارسال می‌گردد که در واقع پیغامی است که بر روی کامپیوتر و موبایل مخاطب نمایش داده می‌شود و نیازی به باز بودن اپلیکیشن و یا وب‌سایت فرستنده پیغام بر روی دستگاه مورد نظر نمی‌باشد. این پیغام می‌تواند حاوی عکس، عنوان، توضیحات و لینک باشد که مخاطبان از طریق کلیک بر روی آن به لینک مورد نظر هدایت می‌شوند. وب سایت دادآوا نیز مجهز به فناوری پوش گردیده است و با استفاده از آن می‌توانید بی آنکه لازم باشد هر روز به سایت ما سر بزنید. آخرین پست‌های ارسالی را بر روی دستگاه تلفن همراه یا رایانه خود دریافت کنید. به منظور فعال کردن این قابلیت کافی است مراحل زیر را طی کنید:

1- بر روی علامت زنگوله در سمت چپ پایین وب سایت کلیک کنید:

 

2- در صفحه‌ای که باز می‌شود روی دکمه Allow کلیک کنید.

3- نوتیفیکیشن‌ها برای شما ارسال خواهد شد.