انتخاب واحد چیست؟ (مقاله دوم)

5- شما در طول تحصیل خود باید 22 واحد درس عمومی پاس کنید. بخشی زیادی از دروس عمومی درس های معارف هستند. شما از هر چند درس معارف باید یک درس را بردارید. (مثلا از میان تاریخ تمدن، تاریخ امامت، تاریخ اسلام یک درس را انتخاب خواهید کرد.) کلاس های دروس معارف در دانشکده الهیات برگزار می شوند. در هر ترم بیشتر از دو درس معارف قابل اخذ نیست. درس های معارف در ترم تابستان هم ارائه می شوند. البته باید برای ترم تابستان هزینه پرداخت کنید. دو درس یک واحدی تربیت بدنی نیز باید در طول تحصیل بردارید. تلاش کنید به ترم های آخر که پیر می شوید نگذارید.☺️

6- در سیستم گلستان، شما می توانید دروس مورد نظر خود را از میان دروس پایین صفحه انتخاب کنید، اما بهتر است برای تسریع کار، کد دروس را که در مقابل آن ها نوشته شده است، در برگه ای یادداشت کنید و در سیستم گلستان وارد کنید تا سریعتر انتخاب واحد صورت گیرد. راهنمای تصویری کار با سیستم گلستان در کانال قرار خواهد گرفت.

7- زمانی که دروس خود را انتخاب می کنید، باید دکمه “اعمال تغییرات” را بزنید. اگر سیستم خطا بدهد یعنی درس اخذ نشده است. (یعنی به یکی از آن قفل ها خوردید، پس یا با دیدن اینکه دقیقا کدام قفل است، به دنبال کلید آن باشید? و یا از اخذ آن واحد منصرف شدی) از انتخاب شدن دروسی که می خواهید حتما مطمئن شوید. می توانید در بالای صفحه روی دکمه “برنامه هفتگی” یا “وضعیت ثبت نام” کلید کنید تا ببینید چه واحد هایی قطعی شده است.

8- برای اینکه انتخاب واحد خوبی داشته باشید، حتما از قبل پیش بینی کنید که چه درس ها و با چه اساتیدی پرطرفدار است. ❗️حتما اول کد آن دروس را وارد کرده و دکمه “اعمال تغییرات” را بزنید تا از آن ها مطمئن بشوید. حتما از قبل برای خودتان برنامه جایگزین داشته باشید. یعنی اگر مثلا درس الف پر شد و نتوانستید بردارید، باید چگونه برنامه خود را تغییر دهید. ❗️5 دقیقه قبل انتخاب واحد وارد سیستم شوید و با سیستم کار کنید که بسته نشه و اگر دیدید سیستم کند شده به هیچ عنوان خارج نشید که دیگه نمیتونید وارد آن شوید.?

9- اندکی می توانید برنامه درسی خود را در روز های حذف و اضافه نیز تغییر دهید. صفحه “ترمیم” در حذف و اضافه برای شما باز می شود.

10- در انتخاب واحد حتما به متد تدریس اساتید، جزوه یا کتاب محور بودن آن ها، میزان اهمیت حضور و غیاب برای ایشان، امکان یا عدم امکان فعالیت کلاسی و گرفتن نمره اضافی برای امتحان، چگونه نمره دادن ایشان و حتی تاریخ امتحان توجه کنید.

یادتان باشد انتخاب واحد حتی می تواند از امتحانات هم مهمتر باشد.

یک دیدگاه در “انتخاب واحد چیست؟ (مقاله دوم)”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *