برقرار شدن دسترسی به سامانه West Law بریتانیایی

?پیش‌تر به معرفی امکانات پایگاه اطلاعاتی West Law آمریکایی که دسترسی به آن از طریق سامانه جامع سمنتاک فراهم شده است، پرداختیم. اخیراً مسئولان دانشگاه از طریق سامانه فارس پیپر دسترسی آزمایشی به خواهر خوانده این پایگاه اطلاعاتی – یعنی پایگاه اطلاعاتی West Law بریتانیایی – را نیز فراهم کرده‌اند که در این پست به معرفی اجمالی امکانات آن و در آینده نحوه دسترسی به آن را شرح و توضیح خواهیم داد.

? پایگاه اطلاعاتی West Law بریتانیایی یکی از جامع‌ترین پایگاه‌ها در زمینه مطالعه کامن‌لا به شمار می‌آید؛ چه اینکه بسیاری از منابع مهم این نظام حقوقی از طریق پایگاه مذکور قابل دسترسی است. در ادامه به برخی از قابلیت‌های این پایگاه اطلاعاتی اشاره خواهیم کرد:

1.  قوانین، پرونده‌ها، کتاب‌ها و مقالات OCR شده تا قابلیت جستجو در آن‌ها ایجاد شود. همچنین امکان ذخیره، پرینت و ایمیل کردن محتوای سایت وجود دارد. (مشاهده ویدئو آموزش مقدماتی)

2. منابع حقوق در نظام بریتانیا در قالب یک دائره المعارف ذیل بخش insight در دسترس قرار گرفته است. به واسطه این قابلیت شروع مطالعات تطبیقی در این نظام حقوقی بهتر سامان می‌یابد. (مشاهده ویدئو آموزشی)

3. با تتبع در بیش از 110 مجموعه قوانین، نسخه رسمی منتشر شده از پرونده‌های بریتانیایی در سامانه قابل دسترس است که قابلیت جستجو از طرق متفاوتی برای آن پیش‌بینی شده است. (مشاهده ویدئو آموزشی)

4. پایگاه اطلاعاتی مذکور تنها پایگاهی است که به صورت جامع تمام قوانین موضوعه نظام حقوقی بریتانیا (انگلستان، ولز، ایرلند شمالی و اسکاتلند) را گردآوری کرده است. (مشاهده ویدئو آموزشی)

5. برخی از کتب و مقالات مطرح در نظام حقوقی بریتانیا از طریق این سامانه در دسترس قرار گرفته‌اند؛ برای مثال ویراست 32 از مجموعه Chitty on Contracts به واسطه این سامانه قابل دسترس است. (مشاهده ویدئو آموزشی)

?در مقاله بعدی نحوه دسترسی و کار با سامانه بحث خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *