اعطاي تسهیلات دانشجویی بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان نو ورود

?️بنياد ملي نخبگان بر اساس آيين‌نامه «پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور» تسهيلات ويژه‌اي را به دانشجويان مستعد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هاي كشور اعطا مي‌كند.

 

✅ شرایط و ضوابط بهره‌مندي از این تسهیلات:

✔️ در سال اول مقطع کارشناسی، صرفاً افراد زیر مشمول جایزه‌های تحصیلی می‌شوند:

الف. دارندگان مدال طلا یا نقرة کشوری در المپیادهای ملی دانش‌آموزی؛

ب. دارندگان رتبة 1 تا 100 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه ریاضی و فنی؛

ج. دارندگان رتبة 1 تا 100 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه علوم تجربی؛

د. دارندگان رتبة 1 تا 80 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه علوم انسانی؛

ه. دارندگان رتبة 1 تا 40 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه هنر.

✔️ انتخاب دانشجویان مشغول به تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بر اساس امتیاز کسب‌شده از جدول زیر صورت می‌پذیرد:

✔️ ثبت‌نام دانشجویان سال‌های دوم و بالاتر دانشگاه‌ها از تاریخ 1397/04/05 آغاز شد و در تاریخ 1397/05/15 به پایان رسید و ثبت‌نام دانشجویان سال اول دانشگاه‌ها از تاریخ 1397/07/01 آغاز می‌شود و فرصت نهايي آنان براي تكميل پرونده و ارائه درخواست، سی‌ام مهر ماه سال جاري است. ضروري است دانشجويان متقاضی، اطلاعات خود را به همراه تصاویر مدارك مثبته، در سامانه سینا بارگذاري یا به‌روزرسانی كنند و پس از آن، حداکثر تا تاریخ 1397/07/30 گزينه «درخواست بررسی پرونده برای بهره‌مندی از تسهیلات دانشجویی» را در بخش «ثبت درخواست‌ها»ی سامانه انتخاب كنند. شایان ذکر است این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

✔️ دانشجویان سال اول مقطع کارشناسی و دکتری حرفه‌ای باید مشخصات فردی خود را به همراه تصویر وضعیت ثبت‌نام در نیم‌سال اول سال تحصیلی 98-1397 در پورتال آموزشی دانشگاه، در سامانه درج نمایند.

✔️ دانشجویان سال اول مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی باید مشخصات فردی ، سوابق تحصیلی و فعالیت‌های پژوهشی خود را به همراه تصویر وضعیت ثبت‌نام در نیم‌سال اول سال تحصیلی 98-1397 در پورتال آموزشی دانشگاه در سامانه درج نمایند. همچنین سوابق درج‌شده در پرونده الکترونیکی خود در خصوص کسب مدال در المپیادهای دانش‌آموزی ، کسب رتبة برتر در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه ، کسب رتبة برتر در المپیادهای دانشجویی و اختراعات مورد تأیید بنیاد را بررسی و در صورت نقص، در بخش «ثبت مدارک/ اطلاعات مشترک/ افتخارات» درج کنند.

☑️پس از بررسی پرونده‌ها و انتخاب برگزیدگان، نتایج از طریق سامانه سینا به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. ثبت اطلاعات ،‌ بررسي پرونده و اعلام نتايج، صرفاً از طريق سامانه مذکور و به صورت الكترونيكي انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *