گزارش جلسه بسیج دانشجویی با ریاست محترم دانشکده در خصوص مطالبات صنفی

? در روز یکشنبه به تاریخ ۹۸/۰۲/۲۹ طی جلسه ای که بسیج دانشجویی با جناب آقای دکتر بیگ زاده ریاست محترم دانشکده داشت برخی از مشکلات و مطالباتی که از دانشجوها جمع آوری شده بود طرح و در مورد آنها توضیحاتی داده شد. در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات مدیریت جدید در جهت بهبود وضعیت و فضای دانشکده موارد زیر مطرح شد:

– وضعیت نامطلوب سرویس های بهداشتی
– خرابی آسانسور مختص دانشجویان
– سرعت و آنتن دهی اینترنت
– کم بودن تعداد آب سردکن ها و نبود لیوان یک بار مصرف
– بالا بودن هزینه های زیراکس
– نبود مکان مناسب برای استراحت دانشجوها
– نامناسب بودن فضای جلوی بوفه
– پایین بودن ایمنی دانشکده در برابر زلزله و سایر سوانح طبیعی

ریاست دانشکده ضمن صحیح دانستن مطالب یاد شده توضیحاتی ارائه دادن که به برخی از آنها اشاره خواهد شد؛
ابتدا اینکه غالب موارد یاد شده نیاز به منابع مالی دارد که الان اصلا از این نظر شرایط مساعدی وجود ندارد و تنخواه و بودجه مصوب هم هنوز پرداخت نشده است، حتی در برخی موارد مخارج با حساب اساتید هزینه شده است.

برای آسانسور بارها پیگیری انجام شده منتهی علاوه بر پر هزینه بودن خرید قطعات، پیمانکار دانشگاه نیز تغییر کرده و هنوز برای این مهم با جایگزینی قرارداد بسته نشده است. با این شرایط نمیتوانیم آسانسور را راه اندازی کنیم زیرا نمیخواهیم سبب وقوع حادثه غیر قابل جبرانی بشویم. حتی آسانسور اساتید هم کاملا ایمن نیست و اگر به خاطر شرایط تعدادی از اساتید نبود آن را هم می بستیم.
در سال گذشته تعدادی قطعه خریداری و نصب شد تا آنتن دهی اینترنت بهتر شود.
دلیل عمده وضعیت سرویس های بهداشتی طراحی و معماری ساختمان است.
برای آبسردکن ها طبق بخشنامه نمیتوانیم از لیوان یکبار مصرف استفاده کنیم، لیوان مشترک هم به دلایل بهداشتی قابل استفاده نیست، اما تغییر و افزایش تعداد آبسردکن ها در دستور کار است و به محض رسیدن منابع مالی انجام خواهد شد.
در مورد مکانی برای استراحت دانشجوها علی الخصوص خانم ها متاسفانه در حال حاضر فضایی در دانشکده موجود نیست.
طرف قرارداد تکثیرات دانشگاه است و دانشکده صلاحیتی در این مورد ندارد اما علارغم این چند بار تذکر داده شده است، مابقی کارها منوط به پیگیری از معاونت های دانشگاه است.
بوفه هم مثل تکثیرات طرف قراداد دانشگاه است نه دانشکده، در مورد فضایی که جلوی بوفه ایجاد و سبب رنجش خیلی ها شده است هم امیدواریم با پیگیری هایی که از حراست و سایر مسئولین ذی ربط می شود وضعیت آن بهبود پیدا کند.

در ادامه مسائل ایمنی دانشکده هم که توسط چند تن از دانشجویان معماری بررسی شده بود در قالب نامه زیر تحویل ریاست دانشکده شد تا با همکاری بسیج در راستای جذب بودجه و مرتفع کردن این موارد اقدام نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *