پاسخ پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به نامه آیت الله دکتر سید مصطفی محقق داماد

⛪️در پی ارسال نامه ای از سوی استاد برجسته دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، آیت ا… دکتر سید مصطفی محقق داماد به پاپ فرانسیس در خصوص انجام اقداماتی برای رفع تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا، رهبر کاتولیک‌های جهان در پیوست نامه‌ای به سفارت جمهوری اسلامی ایران، به نامه جناب آقای دکتر، چنین پاسخ داد:

نامه شماره RS/20/4729

عالیجناب {آیت الله دکتر سید مصطفی محقق داماد}

جنابعالی در نامه مورخ 15 مارس 2020 خطاب به پدر مقدس، پاپ فرانسیس، در ارتباط با وضعیت دشواری که کشور شما بخاطر شیوع بیماری COVID 19 درآن قرار گرفته است، و وخیم تر شدن شرایط بخاطر تحریمها، درخواست کرده بودید که ایشان برای برداشتن تحریمها  اقدام فرمایند.

​درپی اطلاع دقیق از محتوی نامه فوق، پدر مقدس از اینجانب خواستند تا توسط جنابعالی مراتب همدردی معنوی ایشان را به مردم ایران و تمام مردم درگیراین ویروس در سراسر جهان در این دوران دشوار و رنجآور ابراز نمایند. عالیجناب پاپ همواره دعا میکند  تا خداوند یاورو شفابخش آلام آنان باشد و شفای عاجل برای مبتلایان به این بلا عطا فرماید وشر این مصیبت را از میان بردارد. با وجود جنبههای هراسناک، این مصیبت مبین آنست که بنیآدم اعضای خانواده یگانه بشریت هستند و باید ناسازگاری و تنفر را کنار بگذارند و در برابر پروردگار، برادارنه با هم در خانه مشترک خود، یعنی سیاره زمین، زندگی کنند.

با عنایت به چنین موارد و با چنین برداشتی، دفتر پاپ با سفیرکلی کرافت(Kelly Craft)، نماینده دائمی ایالات متحده در سازمان ملل متحد، تماس گرفتند و مراتب نگرانی مقامات ایران را اعلام نمودند و خواستار توجه به این موضوع شدند. متقابلا این دفتر اعتقاد دارد که مقامات ایرانی و جنابعالی از هیچ تلاش عملی برای برقراری صلح و وفاق دریغ نخواهید کرد و از انجام هر عملی که موجب افزایش تنش و همزیستی مسالمت آمیز میشود پرهیز خواهید کرد.

با اغتنام فرصت و احترام، از جانب خود و پدر مقدس، بهترینها را برایتان آرزومندیم.

پیترو کاردینال پارولین

نخست وزیرعالیجناب پاپ​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *