منابع پیشنهادی برای قبولی در کارشناسی ارشد حقوق عمومی

برگزیدگان کنکور چه منابعی را برای قبولی در کارشناسی ارشد حقوق عمومی پیشنهاد میکنند؟

منابع کنکور کارشناسی ارشد حقوق عمومی

ردیف گرایش – مقطع پیشنهاد کننده/محقق منبع
  حقوق عمومی – کارشناسی ارشد مجید ستاریان (به نقل از وب سایت اختبار) متون حقوقی: در درس متون حقوقی اگر سطح داوطلب متوسط است کتاب دکتر حمید قهرمانی را پیشنهاد می‌کنم که کتاب فوق العاده ای است.

 

اگر سطح داوطلب ضعیف است پیشنهاد من شرکت در دوره های آموزشی اساتید مطرح و توانمند است. در کنار این منابع، ۱۱۰۰ واژه متون حقوقی دکتر محمود رمضانی هم بد نیست. من در دو ماه آخر هم تست های ده سال اخیر را نیز سه بار به طور کامل تحلیل کردم.

 

متون فقه: در درس متون فقه بنده از کتاب دو جلدی آقای محسن سینجلی استفاده کردم و در دوره های تدریس ایشان نیز کامل شرکت داشتم و تنها درسی بود که با توجه به حجم زیاد مطالب طبیعتا وقت زیادی هم از بنده گرفت ولی اگر داوطلبی این منبع را انتخاب کرد تقریبا ۵ بار باید مطالعه کنه تا به تسلط کامل برسه در حدی که ۱۸ سوال از ۲۰ سوال امسال از این کتاب بود!

 

منبع مفید دیگر کتاب متون فقه آقای صیادی است که بنده مطالعه نکردم ولی دوستانم که این کتاب را مطالعه کرده بودند رضایت داشتن‌د.

 

در این درس داوطلبان می‌بایست تست‌زنی زیادی داشته باشند به‌خصوص تست‌های دکترا خیلی مهم هستند. شب قبل از کنکور تست های متون فقه دکترای حقوق جزا ۱۴۰۰ را کار کردم و روز کنکور دقیقا دو سوال از همون آزمون مطرح گردید‌.

 

حقوق بین الملل عمومی: در این درس کتاب دکتر محمدرضا ضیایی بیگدلی را نزدیک ۸ بار دوره کردم در کنار این منبع هم اسناد بین المللی مهمی را هم مطالعه داشتم از جمله منشور ملل متحد، اساسنامه دیوان بین المللی دادگستری، کنوانسیون ۱۹۶۹ حقوق معاهدات و…

 

حقوق اداری: در این درس جلد اول کتاب دکتر کوروش استوار سنگری و کتاب دکتر منوچهر طباطبایی موتمنی را ابتدا مطالعه کردم بدلیل اینکه این کتب، مرجع محسوب میشوند و پایه اداری داوطلب با این کتب محکم خواهد شد.

 

بعد مطالعه این کتب، سراغ کتاب دکتر مجید نجارزاده هنجنی رفتم که انتشارات دوراندیشان منتشر کرده است. مطالعه این کتاب را بخصوص برای کسانی که وقت کافی برای مطالعه ندارند اکیدا توصیه می‌کنم.

 

به نظر من با همین یک کتاب می‌توانند حداقل به ۴۰ درصد سوالات پاسخ بدهند.

 

اما در کنار این منابع، چون قوانین خاص نیز زیاد مطرح می‌شود و دغدغه داوطلبان هم پیدا کردن قوانین خاص است، از کتاب حقوق اداری انتشارات عدلیه استفاده کردم که برای عزیزان پیشنهاد بنده تهیه همین کتاب برای قوانین خاص است ولی اخیرا مجموعه قوانین خاص حقوق اداری هم زیر نظر رتبه یک حقوق عمومی سال ۹۹ تهیه شده است که تقریبا همه قوانین خاص را یکجا جمع کرده است بخصوص مواد مهم را هایلایت کرده اند که داوطلب با خیال آسوده مطالعه کند.

 

حقوق اساسی: در این درس کتاب مرحوم دکتر ابوالفضل قاضی و جلد دوم کتاب دکتر سید محمد هاشمی را برای شروع مطالعه کردم.

 

بعد اتمام این منابع سراغ کتاب حقوق اساسی انتشارات دوراندیشان رفتم و برای جمع بندی مطالب عالی بود در کنار این کتب، قانون اساسی و نظریات تفسیری شورای نگهبان را مطالعه کردم در این درس نیز قوانین خاص اهمیت دارد که کتاب حقوق اساسی انتشارات عدلیه را برای این درس هم پیشنهاد می‌دهم و داوطلبان صرفا قوانین خاص را از این کتاب مطالعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *