اطلاعیه دانشکده در خصوص لغو یکی از نشست‌های دانشجویی

باسمه تعالی

دانشجویان عزیز دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی

روز گذشته در پی عدم برگزاری یک برنامه انجمن اسلامی آزادی خواه (بررسی فقهی و حقوقی ازدواج کودکان) به دلیل عدم هماهنگی‌های لازم در جهت اجرای مطلوب آن، این موضوع با عکس العمل نامناسبی در فضای مجازی با ایجاد ذهنیت عدم موافقت دانشکده با برگزاری این برنامه به دلایل خاص، با استفاده از ادبیات و برخی واژه‌های نامناسب و ناشایست (کارشکنی، تشنه قدرت و…) انعکاس یافت. دانشکده حقوق بر خود فرض میداند تا در جهت تنویر اذهان دانشجویان عزیز مواردی را به اطلاع برساند:

– در دوره حدوداً ده ماهه اخیر، با اصلاح و توسعه زیرساخت ها و فضاهای پژوهشی و تجهیز مناسب آنها (اعم از کتابخانه، سایت کامپیوتری، تالار عدالت، سالن های آزادی، استقلال و قانون) معاونت پژوهشی با همکاری و مساعدت، استادان، تشکل های دانشجویی و سایر همکاران اداری و خدماتی تا کنون برنامه های متعددی اعم از همایش علمی، سخنرانی، رونمایی و نقد کتاب، نشست تخصصی، بزرگداشت، برنامه های فرهنگی، معرفی رشته های تحصیلی در دوره های تحصیلات تکمیلی، کارگاه های آموزشی برگزار نموده است. به عنوان مثال تنها در طی هفته گذشته و اوایل هفته اخیر بیش از پنج برنامه برگزار گردیده است. به علاوه، انجمن آزادی خواه نیز برنامه های مختلفی را قبلا با حمایت دانشکده برگزار نموده است و این امر نشان از توجه و حمایت دانشکده از اینگونه برنامه ها دارد.

– بر این اساس، دانشکده، طی دوره اخیر، عزم راسخ خود را بر توسعه و گسترش همه جانبه فعالیت های داخلی و خارجی پژوهشی و برگزاری برنامه های علمی، پژوهشی و فرهنگی نشان داده و همواره با سعه صدر حمایت های معنوی و مادی خود (حتی فراتر از انتظارت معمول) را در برگزاری این برنامه ها مبذول داشته است.

– در خصوص برنامه انجمن آزادی خواه نیز، به رغم فرصت کم برای هماهنگی و تلاقی زمانی این برنامه با برنامه دیگری در روز مورد تقاضا (و نگرانی از حضور و استقبال دانشجویان قابل توجه در برنامه دیگر، ضمن توجه به احتمال قلت استقبال از برگزاری برنامه در ایام ماه مبارک رمضان)، دانشکده در روز چهارشنبه (با فرض اینکه برنامه با هماهنگی یکی از استادان بوده) و در جهت همکاری با انجمن، موافقت خود را با برگزاری آن اعلام می نماید. لیکن در صبح برگزاری برنامه، استاد عزیزی که به نحوی هماهنگ کننده برنامه بوده است، ضمن اعلام عدم اطلاع از هماهنگی های مورد ادعای انجمن، و اشاره به اینکه دو نفر از میهمانان هیچ اطلاعی از محتوی برنامه و موضوع سخنرانی خود ندارند، عدم حضور خود در جلسه را (به دلیل داشتن کلاس در ساعت یاد شده) نیز اعلام می نماید. به علاوه، یکی از سخنرانان اصلی دیگر این برنامه نیز یک ساعت قبل از برنامه از وجود یا عدم وجود برنامه و درخواست سخنرانی اظهار بی اطلاعی نموده است.
آیا در چنین وضعیتی برگزاری چنین جلسه ای می توانست در شان و سطح دانشکده حقوق و مطابق با استاندارد های حداقلی یک برنامه معطوف به اهداف آن باشد؟! حتی با وجود موارد و اتفاقات یاد شده، دانشکده پیشنهاد نمود برنامه یاد شده در زمان دیگر با انجام هماهنگی های یادشده برگزار گردد.

– در واقع، اتفاق یاد شده تنها و تنها ناشی از عدم رعایت اصول و شرایط شکلی و آیینی، البته ضروری و بسیار مهم، در برگزاری آن بوده و هیچگونه ملاحظه خاص سیاسی یا گروهی و یا مرتبط با نام و گرایش انجمن نداشته است؛ و این امر در مورد همه تشکل ها و برنامه ها ساری و جاری بوده و خواهد بود. در اینجا، ضمن اشاره به عدم پذیرش مسوولیت و عدم همکاری با هر برنامه هماهنگ نشده از سوی هر گروه یا تشکل، عدم امکان برگزاری برنامه های هماهنگ نشده آتی را نیز اعلام می نماید. شایان ذکر است؛ کسب مجوز از مراجع و نهادهای بیرون از دانشکده صرفاً، یکی از شرایط لازم برای برگزاری برنامه های مربوط بوده؛ و برگزاری هر برنامه ای در دانشکده، مستلزم انجام هماهنگی با دانشکده (براساس فرم تهیه شده و قابل دسترس در معاونت پژوهشی) نیز خواهد بود.

– در خاتمه ضمن تشکر از همه استادان و دانشجویان و تشکل های دانشجویی و همکاران اداری و خدماتی که همواره دانشکده را در این راستا یاری نموده و می نمایند، آمادگی کامل خود را جهت تداوم این فعالیت ها اعلام واشته و از هرگونه همکاری و مساعدت، پیشنهاد، ابتکار و انتقادی که به بهبود و ارتقا این امور بیانجامد، صمیمانه استقبال می نماید.

?دانشکده حقوق?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *