فرانسه یا انگلیسی؟ (قسمت اول)

✅بسیاری از دانشجویان حقوق مخصوصا در سال های ابتدایی تحصیل با این پرسش اساسی مواجه می شوند که چه زبان خارجی را مطالعه کنند. ما در این نوشتار ابتدا شما را به نکات مختلفی ارجاع می دهیم و تلاش داریم تفاوت هایی را که در مطالعه فرانسه و انگلیسی موثر است بیان کنیم. سپس جمع بندی از اینکه مطالعه کدام یک از زبان های خارجی بیشتر مفید خواهد بود، ارائه می دهیم.

1⃣اولین دانشجویان اعزامی به خارج از کشور که نقش مهمی در ساخت زیربنای بسیاری از علوم جدید در ایران دارند، تحصیلات دانشگاهی خود را در فرانسه گذرانده اند. این امر در رشته حقوق بیش از سایر رشته ها خودنمایی می کند. تحت تاثیر همین موضوع بسیاری از قوانین زیربنایی ایران تحت تاثیر قوانین و آثار حقوقی فرانسوی تصویب شده است. به عنوان مثال فهم قانون مدنی ایران به عنوان یک قانون مادر بدون فهم قانون مدنی فرانسه چندان میسر نیست.

2⃣در آزمون های ورودی دانشگاه ها، در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، دانشجویان حقوق می‌توانند هر یک از زبان های خارجی فرانسه یا انگلیسی را انتخاب نمایند و از این حیث هیچ محدودیتی برای ایشان وجود نخواهد داشت. گفته می‌شود سطح سوالات زبان فرانسه آسانتر است ولی این امر اثبات نشده است.

3⃣اگر نیم نگاهی به ادامه تحصیل در خارج از کشور دارید، یادگیری زبان فرانسه تنها امکان تحصیل در این کشور را ایجاد می‌کند؛ در حالی که با یادگیری زبان انگلیسی می توانید در انگلستان، ایالت متحده، استرالیا، کانادا، … ادامه تحصیل دهید.

? ادامه دارد…

?مشاهده در کانال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *