پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشکده

بنا بر روایت سایت رسمی دانشگاه شهید بهشتی امسال باید پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشکده حقوق این دانشگاه باشد. دانشکده‌ای که از بدو تأسیس میزبان مفاخر دانش حقوق در ایران بوده است. اساتید به نامی که بی شک می‌توان ایشان را معماران حقوق نوین در ایران دانست. بزرگانی که نام هریک به تنهایی می‌تواند موجب مباهات و فخر هر مرکز دانشگاهی در ایران باشد.
اساتید گرانقدر مرحوم دکتر صانعی، مرحوم دکتر شهیدی، مرحوم دکترنوربها، آقایان دکتر سید محمد هاشمی، دکترعبدالله شمس، دکتر اردبیلی، دکتر مهرپور، دکتر راسخ، دکتر فلسفی، دکتر میرمحمدصادقی، دکتر زارعی، دکتر قاسمی حامد، دکتر محقق داماد، دکتر سید فاطمی، دکتر قدک، دکتر بیگ زاده، دکتر امیرارجمند، دکتر گلدوست جویباری، دکتر نجفی ابرندآبادی، دکتر شاملو و بسیاری بزرگان دیگر که ذکر نام همگی در این یادداشت نمی‌گنجد؛ اما بدون شک، مستقیم و غیرمستقیم حق استادی بر بخش اعظم جامعه حقوقی ایران دارند.
دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی در طول ۵۰ سال پذیرای رتبه‌های ممتاز آزمون‌های سراسری در مقاطع مختلف تحصیلی بوده است. نخبگانی که در کسوت قضاوت، وکالت و سایر مناصب حقوقی سهم زیادی در قوام نظام قضایی و حقوقی ایران ایفا کرده‌اند. نقش اساتید و دانش آموختگان دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی در توسعه حقوقی و تدوین گنجینه مکتوب این دانش در ایران آنقدر برجسته است که بدون توجه به آن نمی‌توان درک صحیحی از منابع و تاریخ حقوق مدرن در ایران به دست آورد. امروز اما پنجاه سال از تاریخ تاسیس این نهاد بزرگ علمی می گذرد قدمتی که شاید تنها دانشکده حقوق تهران از آن فراتر باشد بی آنکه نکوداشت این اتفاق حتی در خاطر مسئولین دانشکده باقی مانده باشد. نکوداشتی که می‌توانست بهانه‌ای برای قدردانی و ارج نهادن زحمات بزرگان حقوق ایران و کمترین ادای دین به این جایگاه رفیع علمی باشد. موجب شگفتی است، در شرایطی که دانشکده‌های دیگرِ حقوق با قدمت به مراتب کمتر، مراسم گرامیداشتِ تأسیس برگزار می‌کنند اما در دانشگاه شهید بهشتی کسی چنین دغدغه‌ای را احساس نکند!
?م.ح?

?مشاهده در کانال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *