مشکل خوابگاه برای دانشجویان خوابگاهیِ متقاضی آزمون ارشد و دکتری

بعد از مشاهده پستی که در خصوص خوابگاه گذاشته شد، به نظرم مفید رسید که تجربه عملی خود و سایر بچه‌های دکتری در خصوص مشکل خوابگاه‌ها را بگویم. یک دسته از دانشجوهای کارشناسی موقع ثبت نام ارشد آدرس خوابگاه را به عنوان محل سکونت معرفی میکنند که اطلاعیه اخیر مربوط به این دسته از دانشجویان است. این دسته از دانشجویان به سادگی میتوانند با وارد کردن آدرس محل سکونت خودشان (در شهرستان) از بروز مشکلاتی که در اطلاعیه گفته شد، جلوگیری کنند؛ اما در خصوص متقاضیان دکتری که در مقطع ارشد خوابگاهی بوده‌اند، یک مشکلی وجود دارد که نیازمند توجه بیشتری هست.
مسئله به طور خلاصه از این قرار هست که طبق بررسی‌های صورت گرفته و بنا به ادعای برخی از مسئولان امور خوابگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی، سازمان سنجش هنگام ارسال اطلاعات پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری به دانشگاه‌ها، شهر محل حوزه امتحانی را به عنوان شهر محل سکونت ارسال می‌کند؛ یعنی حتی اگر دانشجو آدرس محل سکونت خود را نیز صحیح وارد کند به صرف اینکه در تهران امتحان داده است، بومی محسوب می‌شود. در طول دو سال گذشته من به شخصه بسیار تلاش کردم که این مسئله از طریق قانونی حل و فصل شود؛ اما متأسفانه هنوز مشخص نشده است که مشکل واقعی از کجاست و طبق بررسی‌های انجام شده امسال نیز این مشکل وجود داشته است.

با توجه به مراتب فوق دو توصیه مهم برای داوطلبان آزمون‌های سراسری دانشگاه‌ها دارم؛ اول اینکه هنگام وارد کردن اطلاعات، آدرس محل سکونت خود در شهرستان را وارد کنید. دوم اینکه داوطلبان آزمون دکتری تخصصی علاوه بر اینکه محل سکونتشان را مانند متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد محلی غیر از خوابگاه وارد می‌کنند، برای تعیین محل امتحان از انتخاب شهری که دانشگاه مد نظرشان در آن قرار دارد، پرهیز کنند و حتی المقدور شهر محل سکونت خود را به عنوان محل آزمون تعیین کنند. إن شاء الله مسئولان مربوطه نیز بالاخره فکری برای این مشکل بکنند. ?? ?

?از متأخرین?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *