پشتیبانی بنیاد نخبگان از دانشجویان صاحب استعداد برتر نوورود سال 99-98

به اطلاع می‌رساند بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین‌نامه «پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور» در سال تحصیلی 99-1398 اعتبارها و تسهیلاتی را به دانشجویان صاحب استعداد برتر نوورود (ورودی مهر 98 و بهمن 97 در مقاطع تحصیلی مختلف) دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی کشور اعطا می‌کند.

مهمترین نکات برای ثبت درخواست بهره‌مندی از پشتیبانی‌ها به شرح زیر است:

1. دانشجویان هر یک از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که واجد شرایط مذکور در «شیوه‌نامه پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور در سال تحصیلی 99-98» هستند، می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

2. ثبت‌نام دانشجویان سال اول دانشگاه‌ها از تاریخ 1398/07/01 آغاز می‌شود و فرصت نهایی آنان برای تکمیل پرونده و ارائه درخواست، 30 مهرماه سال جاری است. متقاضیان باید اطلاعات خود را به همراه تصاویر مدارک آن‌ها، در سامانه اطلاعاتی بنیاد به نشانی sina.bmn.ir بارگذاری یا به‌روزرسانی کنند و پس از آن، حداکثر تا تاریخ 1398/07/30 گزینه «درخواست بررسی پرونده برای بهره‌مندی از پشتیبانی‌های دانشجویی» را در بخش «ثبت درخواست‌ها» در سامانه انتخاب کنند. گفتنی است پس از انتخاب این گزینه جمله «درخواست شما با موفقیت به ثبت رسید» نمایش داده می‌شود.

توجه! مهلت ثبت درخواست به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

3. در سال اول مقطع کارشناسی و دکتری‌حرفه‌ای، صرفاً دانشجویانی که واجد حداقل یکی از شرایط زیر باشند، مشمول پشتیبانی‌های دانشجویی می‌شوند:

الف. دارندگان مدال طلا یا نقره کشوری در المپیادهای ملی دانش‌آموزی؛
ب. دارندگان رتبة 1 تا 100 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه ریاضی و فنی؛
ج. دارندگان رتبة 1 تا 100 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه علوم تجربی؛
د. دارندگان رتبة 1 تا 80 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه علوم انسانی؛
ه. دارندگان رتبة 1 تا 40 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه هنر.

یادآوری: دانشجویانی که به دلیل داشتن یکی از شرایط فوق، مشمول پشتیبانی‌های دانشجویی بنیاد می‌شوند، برای بهره‌مندی از این تسهیلات باید اطلاعات خود شامل مشخصات فردی و تصویر ثبت‌نام در نیم‌سال اول سال تحصیلی 99-1398 در وبگاه اینترنتی آموزش دانشگاه را در سامانه اطلاعاتی بنیاد به نشانی sina.bmn.ir بارگذاری نمایند و پس از آن، حداکثر تا تاریخ 1398/07/30 گزینه «درخواست بررسی پرونده برای بهره‌مندی از پشتیبانی‌های دانشجویی» را در بخش «ثبت درخواست‌ها» در سامانه انتخاب کنند.

4. برگزیدگان جایزه شهید احدی بنیاد ملی نخبگان، در سال اول تحصیل در مقطع دکتری تخصصی در سال تحصیلی 99-1398، بدون محاسبة امتیاز، مشمول پشتیبانی‌های دانشجویی می‌شوند؛ اما لازم است پرونده خود را در سامانه سینا تکمیل و گزینة «درخواست بررسی پرونده برای بهره‌مندی از پشتیبانی‌های دانشجویی» را در بخش «ثبت درخواست‌ها» در سامانه انتخاب کنند.

5. دانشجویان سال اول مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی که متقاضی بررسی پرونده از طریق محاسبه امتیاز هستند باید مشخصات فردی، سوابق تحصیلی و فعالیت‌های پژوهشی خود را به همراه تصویر وضعیت ثبت‌نام در نیم‌سال اول سال تحصیلی 99-1398 در وبگاه اینترنتی آموزش دانشگاه، در سامانه درج نمایند. همچنین سوابق درج‌شده در پرونده خود در خصوص کسب مدال در المپیادهای دانش‌آموزی، کسب رتبه برتر در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه، کسب رتبه برتر در المپیادهای دانشجویی و اختراعات مورد تأیید بنیاد را بررسی و در صورت وجود نقص، موارد را در بخش «ثبت مدارک/ اطلاعات مشترک/ افتخارات» اصلاح یا درج نمایند.

6. پس از بررسی پرونده‌ها و انتخاب برگزیدگان، نتایج از طریق سامانه سینا به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. گفتنی است ثبت اطلاعات،‌ بررسی پرونده و اعلام نتایج، صرفاً از طریق سامانه مذکور و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *